ПОНЯТИЕ И СУЩНОСТЬ КАТЕГОРИЙ ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГА
Аннотация и ключевые слова
Аннотация (русский):
В работе проделан анализ категорий «интернет-маркетинг», «цифровой маркетинг», «электронная коммерция» и других семантически близких понятий с целью системного анализа инвариантного и различного в них. Приведен литературный обзор работ в области интернет-маркетинга и электронной коммерции.

Ключевые слова:
интернет-маркетинг, цифровой маркетинг и онлайн-маркетинг, электронная коммерция
Текст
In the work the analysis of categories "Internet marketing", "digital marketing", "electronic commerce" and other semantically close concepts is done with the purpose of system analysis of invariant and various in them. A literature review of works in the field of Internet marketing and e-commerce is given.
Список литературы

1. Harris L., Rae A. Social networks: the future of marketing for small business // Journal of business strategy. 2009. Т. 30. № 5. С. 24-31.

2. Lagrosen S. Effects of the internet on the marketing communication of service companies // Journal of Services Marketing. 2005. Т. 19. № 2. С. 63-69.

3. Koiso-Kanttila N. Digital content marketing: a literature synthesis // Journal of Marketing Management. 2004. Т. 20. № 1-2. С. 45-65.

4. Rowley J. Understanding digital content marketing // Journal of marketing management. 2008. Т. 24. № 5-6. С. 517-540.

5. Valos M.J., Ewing M.T., Powell I.H. Practitioner prognostications on the future of online marketing // Journal of Marketing Management. 2010. Т. 26. № 3-4. С. 361-376.

6. Chaffey D. Definitions of Digital marketing vs Internet marketing vs Online marketing/ URL:http:// https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/online-marketing-mix/definitions-of-emarketing-vs-internet-vs-digital-marketing/

7. Reynolds J. eCommerce: критический обзор // Международный журнал управления розничной торговлей и дистрибуцией. 2000. Т. 28. № 10. С. 417-444.

8. Jansen B.J., Molina P.R. The effectiveness of Web search engines for retrieving relevant ecommerce links // Information Processing & Management. 2006. Т. 42. № 4. С. 1075-1098.

9. Flanagin A.J. et al. Mitigating risk in ecommerce transactions: perceptions of information credibility and the role of user-generated ratings in product quality and purchase intention // Electronic Commerce Research. 2014. Т. 14. № 1. С. 1-23.

10. Tapeh A.G., Rahgozar M.A. knowledge-based question answering system for B2C eCommerce // Knowledge-Based Systems. 2008. Т. 21. № 8. С. 946-950.

11. Маркетинг торговых центров. М.: МОЛЛ, 2015. 323 с.

12. Казиев В.М. Введение в анализ, синтез и моделирование систем. М.: Бином. Лаборатория знаний. НОУ ИНТУИТ, 2007. 288 с.

Войти или Создать
* Забыли пароль?