Россия
В работе проделан анализ категорий «интернет-маркетинг», «цифровой маркетинг», «электронная коммерция» и других семантически близких понятий с целью системного анализа инвариантного и различного в них. Приведен литературный обзор работ в области интернет-маркетинга и электронной коммерции.
интернет-маркетинг, цифровой маркетинг и онлайн-маркетинг, электронная коммерция
1. Harris L., Rae A. Social networks: the future of marketing for small business // Journal of business strategy. 2009. Т. 30. № 5. С. 24-31.
2. Lagrosen S. Effects of the internet on the marketing communication of service companies // Journal of Services Marketing. 2005. Т. 19. № 2. С. 63-69.
3. Koiso-Kanttila N. Digital content marketing: a literature synthesis // Journal of Marketing Management. 2004. Т. 20. № 1-2. С. 45-65.
4. Rowley J. Understanding digital content marketing // Journal of marketing management. 2008. Т. 24. № 5-6. С. 517-540.
5. Valos M.J., Ewing M.T., Powell I.H. Practitioner prognostications on the future of online marketing // Journal of Marketing Management. 2010. Т. 26. № 3-4. С. 361-376.
6. Chaffey D. Definitions of Digital marketing vs Internet marketing vs Online marketing/ URL:http:// https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/online-marketing-mix/definitions-of-emarketing-vs-internet-vs-digital-marketing/
7. Reynolds J. eCommerce: критический обзор // Международный журнал управления розничной торговлей и дистрибуцией. 2000. Т. 28. № 10. С. 417-444.
8. Jansen B.J., Molina P.R. The effectiveness of Web search engines for retrieving relevant ecommerce links // Information Processing & Management. 2006. Т. 42. № 4. С. 1075-1098.
9. Flanagin A.J. et al. Mitigating risk in ecommerce transactions: perceptions of information credibility and the role of user-generated ratings in product quality and purchase intention // Electronic Commerce Research. 2014. Т. 14. № 1. С. 1-23.
10. Tapeh A.G., Rahgozar M.A. knowledge-based question answering system for B2C eCommerce // Knowledge-Based Systems. 2008. Т. 21. № 8. С. 946-950.
11. Маркетинг торговых центров. М.: МОЛЛ, 2015. 323 с.
12. Казиев В.М. Введение в анализ, синтез и моделирование систем. М.: Бином. Лаборатория знаний. НОУ ИНТУИТ, 2007. 288 с.