Россия
Работе представлены принципы работы контекстной рекламы, отмечены виды и их особенности. Уделено внимание ремаркетингу, основной целью, которого является поддержание контакта пользователей с торговой маркой или продуктом для последующего совершения покупки. Тот факт, что пользователи заинтересованы только в получении актуальной для них информации, объясняет эффективность ремаркетинга в проведении рекламной кампании. Динамический ремаркетинг усиливает эффективность рекламных сообщений, так как пользователю показываются объявления, которые уже успели его заинтересовать на определенном сайте, что значительно увеличивает вероятность возможного отклика. Ремаркетинг используется и в мобильных приложениях, позволяя демонстрировать рекламу пользователям, посещавшим интернет-ресурс с мобильного устройства или запускавшим мобильные приложения.
ремаркетинг, ретаргетинг, таргетированная реклама, контекстная реклама, интернет-маркетинг
1. Moran M., Hunt B. Search engine marketing, Inc.: Driving search traffic to your company's website. IBM Press, 2014.
2. Berman R., Katona Z. The role of search engine optimization in search marketing // Marketing Science. 2013. Т. 32. № 4. С. 644-651.
3. Ledford J.L. Search engine optimization bible. John Wiley & Sons, 2015. Т. 584.
4. Panda T.K. Search Engine Marketing: Does the Knowledge Discovery Process Help Online Retailers? // IUP Journal of Knowledge Management. 2013. Т. 11. № 3. С. 56.
5. Walker A. Increase Of Prominence In Search Engine Optimization: Search Engine Optimization As A Marketing Strategy. 2014.
6. Henkin A., Shaham Y., Brickner I. Contextual advertising techniques for implemented at mobile devices: пат. 9710818 США. 2017.
7. Lee J.H. et al. Mobile Contextual Advertising Platform based on Tiny Text Intelligence // Proceedings of the 15th Annual International Conference on Mobile Systems, Applications, and Services. ACM, 2017. С. 181-181.
8. Yeun Chun K. et al. Are contextual advertisements effective? The moderating role of complexity in banner advertising // International Journal of Advertising. 2014. Т. 33. № 2. С. 351-371.
9. Pinçe Ç., Ferguson M., Toktay B. Extracting maximum value from consumer returns: Allocating between remarketing and refurbishing for warranty claims // Manufacturing & Service Operations Management. 2016. Т. 18. № 4. С. 475-492.
10. Ernst S. New remarketing tool: Centralized Vehicle Data Repository: the new Centralized Vehicle Data Repository offers a single place for remarketers to access build data, MSRP, recall, and warranty information at the VIN level-and potentially see better pricing as a result // Automotive Fleet. 2016.
11. Brik A., Remmel J. Diagnosing Automatic Whitelisting for Dynamic Remarketing Ads Using Hybrid ASP // International Conference on Logic Programming and Nonmonotonic Reasoning. Springer, Cham, 2015. С. 173-185.
12. Контекстная реклама https://ru.wikipedia.org/wiki/Контекстная_реклама