РЕМАРКЕТИНГ КАК ЭЛЕМЕНТ КОНТЕКСТНОЙ РЕКЛАМЫ
Аннотация и ключевые слова
Аннотация (русский):
Работе представлены принципы работы контекстной рекламы, отмечены виды и их особенности. Уделено внимание ремаркетингу, основной целью, которого является поддержание контакта пользователей с торговой маркой или продуктом для последующего совершения покупки. Тот факт, что пользователи заинтересованы только в получении актуальной для них информации, объясняет эффективность ремаркетинга в проведении рекламной кампании. Динамический ремаркетинг усиливает эффективность рекламных сообщений, так как пользователю показываются объявления, которые уже успели его заинтересовать на определенном сайте, что значительно увеличивает вероятность возможного отклика. Ремаркетинг используется и в мобильных приложениях, позволяя демонстрировать рекламу пользователям, посещавшим интернет-ресурс с мобильного устройства или запускавшим мобильные приложения.

Ключевые слова:
ремаркетинг, ретаргетинг, таргетированная реклама, контекстная реклама, интернет-маркетинг
Текст
The paper presents the principles of the work of contextual advertising, the types and their features are noted. Attention is paid to remarketing, the main purpose, which is to maintain contact of users with the brand or product for the subsequent purchase. The fact that users are interested only in getting relevant information for them, explains the effectiveness of remarketing in conducting an advertising campaign. Dynamic remarketing enhances the effectiveness of advertising messages, as the user is shown ads that have already been interested in him on a certain site, which significantly increases the likelihood of a possible response. Remarketing is also used in mobile applications, allowing you to demonstrate advertising to users who visited an Internet resource from a mobile device or launched mobile applications.
Список литературы

1. Moran M., Hunt B. Search engine marketing, Inc.: Driving search traffic to your company's website. IBM Press, 2014.

2. Berman R., Katona Z. The role of search engine optimization in search marketing // Marketing Science. 2013. Т. 32. № 4. С. 644-651.

3. Ledford J.L. Search engine optimization bible. John Wiley & Sons, 2015. Т. 584.

4. Panda T.K. Search Engine Marketing: Does the Knowledge Discovery Process Help Online Retailers? // IUP Journal of Knowledge Management. 2013. Т. 11. № 3. С. 56.

5. Walker A. Increase Of Prominence In Search Engine Optimization: Search Engine Optimization As A Marketing Strategy. 2014.

6. Henkin A., Shaham Y., Brickner I. Contextual advertising techniques for implemented at mobile devices: пат. 9710818 США. 2017.

7. Lee J.H. et al. Mobile Contextual Advertising Platform based on Tiny Text Intelligence // Proceedings of the 15th Annual International Conference on Mobile Systems, Applications, and Services. ACM, 2017. С. 181-181.

8. Yeun Chun K. et al. Are contextual advertisements effective? The moderating role of complexity in banner advertising // International Journal of Advertising. 2014. Т. 33. № 2. С. 351-371.

9. Pinçe Ç., Ferguson M., Toktay B. Extracting maximum value from consumer returns: Allocating between remarketing and refurbishing for warranty claims // Manufacturing & Service Operations Management. 2016. Т. 18. № 4. С. 475-492.

10. Ernst S. New remarketing tool: Centralized Vehicle Data Repository: the new Centralized Vehicle Data Repository offers a single place for remarketers to access build data, MSRP, recall, and warranty information at the VIN level-and potentially see better pricing as a result // Automotive Fleet. 2016.

11. Brik A., Remmel J. Diagnosing Automatic Whitelisting for Dynamic Remarketing Ads Using Hybrid ASP // International Conference on Logic Programming and Nonmonotonic Reasoning. Springer, Cham, 2015. С. 173-185.

12. Контекстная реклама https://ru.wikipedia.org/wiki/Контекстная_реклама

Войти или Создать
* Забыли пароль?